MEŠKUIČIŲ LOPŠELIO-DARŽELIO VAIKAI DOMĖJOSI SVEIKA MITYBA

Mityba – svarbus aplinkos veiksnys. Ji aprūpina organizmą energija ir gyvybinei organizmo veiklai reikalingomis maistinėmis medžiagomis, užtikrina normalų vystymąsi, nuolatinį kūno ląstelių atsinaujinimą. Bet tuo pačiu, dėl netaisyklingos mitybos vaikai gali turėti antsvorį. Vaikai ir antsvoris yra labai jautri tema. Pagal statistiką, kas 5-as Europoje gyvenantis vaikas turi antsvorio arba yra nutukęs. Ką daryti ir ko imtis, kad taip nebūtų? Pirmiausia vertėtų prisiminti, kokia vaikų mityba turėtų būti:

  • ĮVAIRI

Rekomenduojama valgyti įvairų maistą, kad tas pats patiekalas per savaitę kartotųsi kaip galimai rečiau, o savaitgaliais vaikui duoti tų patiekalų, kurių jis negavo kitomis savaitės dienomis ugdymo įstaigoje.

  • REGULIARI

Vaikai, nuo maždaug 2 metų amžiaus, turėtų valgyti 5–6 kartus per dieną (pusryčiai, priešpiečiai, pietūs, pavakariai ir vakarienė) ne rečiau kaip kas 3,5 val. Rekomenduojama valgyti tuo pačiu metu dienos metu, kad organizmas jau iš anksto pasirengtų virškinti maistą.

  • SUBALANSUOTA

Dalis tėvų nepakankamai dėmesio skiria ikimokyklinio amžiaus vaikų racionaliai mitybai, todėl glaudesnis ikimokyklinės įstaigos ir tėvų bendravimas teigiamai pakeistų vaikų sveikos mitybos nuostatų formavimąsi. Vertėtų atsižvelgti į specialistų rekomenduojamas maisto medžiagų ir energijos normas. Pasinaudoti mitybos piramide, kurioje nurodomos palankiausios sveikatai maisto grupės.

  • SAIKINGA

Vaikai nemėgsta pirmą kartą ragauti daug patiekalų. Padrąsinkime tik paragauti, neverskime valgyti. Vaikas pats nusprendžia, kiek ir ko suvalgyti. Tėvai privalo vengti konfliktų ir neversti vaiko valgyti jėga, nes maitinimas turi būti malonus ir įdomus.

  • SU MAŽIAU DRUSKOS

Vaikai, valgantys gausiai druska „pagardintą“ maistą, gali nemėgti natūralaus skonio maisto produktų.

  • SU MAŽIAU CUKRAUS

Kaip ir dėl druskos, vaikai, valgantys gausiai pasaldintą maistą, gali nemėgti natūralaus skonio maisto produktų. Skatindami arba norėdami pagirti vaiką neturėtumėme atsidėkoti saldumynais.

  • SU MAŽIAU RIEBALŲ

Stenkitės naudoti kuo mažiau riebalų, ypač transriebalų (jų yra perdirbtame maiste, margarine, greitame maiste, pyraguose ir t.t.).

  • TAUSOJANTI

Maistą gaminti maistines savybes tausojančiu gamybos būdu, tai yra virti vandenyje ar garuose, troškinti, kepti įvyniojus kepimo popieriuje ar folijoje.

Meškuičių lopšelio – darželio „Nykštukų“ grupės vaikai „pasiaugino“ pilvukus ir pabandė su jais pasportuoti. Įvertino kada lengviau bėgti ir nuo kokio maisto greičiau papildomi kilogramai gali užaugti. Susipažino kokios daržovės naudingos jų augantiems organizmams. Tuo tarpu mažyliai „Kačiukai“ rinkosi kokias daržoves ir vaisius jie mėgsta, valgo, bei tuo pačiu susipažino su naujais.

Šiaulių rajono sav. visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje, Milda Mockevičiūtė 

Leave a Reply