Emocinė sveikata – tai emocinis ir dvasinis atsparumas, kuris leidžia patirti džiaugsmą, ištverti sunkius jausmus, pvz., skausmą, liūdesį, nusivylimą. Vaiko emocijos yra pagrindinis asmenybės energijos šaltinis. Jas sukelia daiktai, situacijos, įvykiai, žmonės. Turime reaguoti į vaikų emocinę raišką. Emociniai išgyvenimai asmenybės raidai yra nepaprastai reikšmingi: jie padeda suvokti save ir savo santykius su pasauliu; teigiami išgyvenimai skatina vaiko aktyvumą, pasitikėjimą savimi; įtampos emocijos, vyraujančios ilgą laiką, keičia vaiko elgseną. Jis tampa agresyvus, apatiškas, liūdnas, nepasitikintis savimi.
Mokslininkų sudarytoje emocijų diagramoje (Plutchiko emocijų ratas) išskiriama virš 100 skirtingų emocijų. O pagrindinės laikomos 6 emocijos: laimė, nuostaba, liūdesys, pasibjaurėjimas, pyktis, baimė.
Emocinės sveikatos gerinimo būdai:
- Emocijų pažinimas: sugebėjimas jas įvardinti, atrasti jų priežastis ir su jomis tvarkytis.
- Ryšių su artimais žmonėmis palaikymas, jų parama.
- Produktyvus poilsis.
- Užsiėmimas mėgiama veikla.
- Fizinis aktyvumas.
- Grynas oras.
- Juokas.
Siekiant gerinti vaikų psichinę sveikatą spalio mėnesį Kuršėnų lopšelyje – darželyje ir Drąsučių mokykloje vyko įvairūs užsiėmimai psichinei sveikatai stiprinti, kuri neabejotinai neatsiejami nuo fizinės sveikatos. Praktinių užsiėmimų metu vaikai su visuomenės sveikatos specialiste diskutavo kada, kaip ir kokiais momentais pastebi savyje kylančias emocijas ir kaip jas teisingai galima išreikšti. Ugdytiniai mokėsi atpažinti emocijas žaisdami su emocijų lėle, suvaldyti pyktį ramiai kvėpuojant ir klausantis muzikos. Magnetinės lentos pagalba kiekvienas galėjo pavaizduoti savo emociją priklijuojant atitinkamus veidukus. O žaidimas „Emocijų bokštas“ su vyresnių klasių mokiniais puikiai atskleidė jų emocijas, bei jausmus ir padėjo mokiniams suprasti, kaip galime ir turime jas teisingai išreikšti.