KAS PADĖTŲ ĮVEIKTI NERIMĄ PANDEMIJOS METU?

Nerimas pandemijos situacijoje yra absoliučiai normalus dalykas, juolab kad dabar prisideda dar ir emocinis nuovargis nuo visos šitos situacijos. Papildomai įtampą kelia ir neapibrėžtumas bei neaiškumas, kiek dar visa pandemija, jos nulemtas karantinas ir apribojimai tęsis. Kaip rūpintis savo emocine būsena, kaip sumažinti patiriamą nerimą?

Gydytoja vaikų ir paauglių psichiatrė Eglė Žilinskienė dalinasi žiniomis apie koronaviruso pandemijos metu patiriamą nerimą ir patarimais, kaip su juo tvarkytis:

  • Stenkitės laikytis įprasto dienos režimo – pakankamai miegokite, sveikai maitinkitės, būtinai išeikite pasivaikščioti (laikantis saugumo reikalavimų – distancija, kontaktų su kitais žmonėmis vengimas, kaukės).
  • Venkite nuolatos tikrinti informaciją, susijusią su COVID pandemija. Rekomenduojame tikrintis ją tik kartą ar du per dieną (pvz., tik rytais arba vakare). Nerimą kelia nuolatinis informacijos sekimas, abejotini informacijos šaltiniai, sensacingos antraštės, sąmokslo teorijos.
  • Bendraukite su artimaisiais ir draugais, išnaudodami visus įmanomus prieinamus ir galimus būdus (skambučiai, vaizdo skambučiai, susirašinėjimai).
  • Jeigu po vienu stogu būnate visa šeima kartu (tėvai, vaikai), karantinuojatės ar dirbate/mokotės iš namų, būtinai turėkite laiko ir erdvės tik sau. Buvimas nuolatos kartu irgi sekina, kelia įtampą, didina konfliktų tikimybę, todėl yra normalu bent kiek atsitraukti, pabūti vienam, pvz., susitarti su namiškiais, kad valandai einate pagulėti į vonią arba užsidarote ramiai paskaityti knygą.
  • Būkite sau pakantus ir atjaučiantis. Pandemijos situacija yra visiems nauja, kelianti stresą ir žmogiška bei normalu joje blogai jaustis. Nebūkite pats sau papildomu įtampos šaltiniu – pasidžiaukite kad ir smulkiais dalykais, pagirkite save už atliktus įprastus, rutininius dalykus, pamatykite šviesias, gerąsias puses.
  • Kalbėkitės apie savo jausmus ir išgyvenimus. Iškalbėtas nerimas tampa mažesnis ir ne toks slegiantis.

VEIKLŲ MENIU

Jeigu Jūsų patiriamas nerimas yra labai stiprus ir jaučiate, kad nesugebate su juo susitvarkyti, tuomet būtinai kreipkitės psichikos sveikatos specialistų pagalbos. Šiuo metu pagalbos galimybės yra prieinamos tiek gyvai, tiek virtualiai.

„Pagalba sau“ – informacija apie emocinę sveikatą ir psichologinę pagalbą COVID-19 metu ir ne tik.

Šiaulių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti visuomenės sveikatos stiprinimą, Lina Norkienė

Leave a Reply

Šrifto dydžio keitimas
Kontrastas