KURŠĖNŲ L/D ,,NYKŠTUKAS“ IR L/D ,,BURATINAS“ VYKO SMAGŪS UŽSIĖMIMAI VAIKAMS

,,Fizinis aktyvumas  –  nauda vaikų sveikatai“

Birželio mėnesį Kuršėnų  l/d ,,Nykštukas“ ir Kuršėnų l/d ,,Buratinas“  darželiuose vyko įvairios veiklos stiprinančios fizinę vaikų sveikatą. COVID-19 pandemijos metu vaikai negalėjo lankyti darželio, žaisti lauke, todėl sugrįžus į darželius būtina vaikams suteikti fiziškai aktyvių veiklų.
Vaikai su visuomenės sveikatos specialiste išbėgo į lauką pažaisti su fizinio aktyvumo kubu, su mažaisiais vaikais darėme mankštelę grupėje. Vaikai piešė piešinius apie sveikatą, vaikščiojo basomis kojomis moduliniu kilimėliu, vėrė saulės karoliukus.
Fizinis aktyvumas – vienas iš svarbiausių sveikatą stiprinančių komponentų, kuris teigiamai veikia  visas organizmo sistemas ir jo funkcijas.

Pasyvus vaikų laisvalaikis neigiamai veikia jų sveikatą

Statistika rodo, kad vaikų  fizinis aktyvumas nėra pakankamas. 
Pasyvus gyvenimo būdas, taip pat, gali lemti vaikų nutukimą.
Pagal PSO rekomenduojama, kad vaikai turi būti fiziškai aktyvūs kiekvieną dieną ne mažiau vieną valandą. 

Fizinis aktyvumas – nebūtinai tik sportas
Mokslininkų nuomone, net ir trumpas kasdieninis fizinis aktyvumas mažina tikimybę turėti didesnį nei rekomenduojama kūno svorį, gerina medžiagų apykaitą, širdies darbą, be to, teigiamai veikia bendrą savijautą. Ikimokyklinis amžius – tai žaidimų amžius. Sveikatą stiprinantis fizinis aktyvumas turi būti suprantamas kaip, bet kokia fizinės veiklos forma, kuri duoda naudos sveikatai ir lavina funkcinius gebėjimus be pastebimos žalos ar pavojaus sveikatai. Tai gali būti visos kasdienės fizinės veiklos rūšys (vaikams tai darželis, įvairūs žaidimai, pasivaikščiojimas gryname ore ir kt.), taip pat ir sportas. Tai gali būti ir elementarūs judrūs vaikų žaidimai lauke, svarbiausia, kad būtų atliekami su teigiama nuotaika.
Organizuota judėjimo veikla, t.y. sportas ar fizinis ugdymas ikimokyklinėse įstaigose greta geresnės mitybos ir palankesnių buities sąlygų yra laikoma spartesnio vaikų vystymosi priežastimi. Fizinis aktyvumas atliks savo paskirtį, bus veiksmingas tik optimaliai dozuojamas. Atitinkama mityba gali veikti kaip vaistas. Tinkamai besimaitinančio vaiko organizmas yra gyvybingas, atsparus ligoms, darbingas. Judėjimas yra svarbiausias vystymosi veiksnys, kuris leidžia vaikams tapti stipresniais ir sveikesniais.

Reguliari fizinė veikla:

Skatina kaulų ir raumenų augimą;
Padeda sukurti tinkamą laikyseną;
Lavina judesių koordinaciją ir pusiausvyrą;
Stiprina širdies ir kraujagyslių sistemą;
Teigiamai veikia kvėpavimo sistemą;
Gerina virškinimo sistemos darbą;
Didina pasitikėjimą savimi;
Gerina savigarbą.
Kad pagerėtų širdies ir kvėpavimo sistemų būklė bei raumenų pajėgumas, kaulų būklė, širdies ir kraujagyslių sistemos bei medžiagų apykaitos fiziologiniai rodikliai ir sumažėtų streso, nerimo simptomai, mažėtų galimybė nutukti ar turėti antsvorį, yra rekomenduojama:
Nuo 5–17 metų vaikai turi kasdien sukaupti mažiausiai 60 minučių vidutinio ar didelio intensyvumo fizinės veiklos. „Sukaupti 60 minučių fizinės veiklos“ reiškia, kad dienos fizinio aktyvumo norma gali būti pasiekta, pavyzdžiui, per 2 kartus po 30 minučių ar net per 3 kartus po 20 minučių.
Norint pasiekti didesnės naudos sveikatai, fizinės veiklos laikas turi būti ilgesnis nei minimalus (60 minučių) ir trukti bent 1,5–2 valandas (apie 120 minučių) kasdien.
Bet kokia fizinė veikla turi vykti ne trumpesniais kaip 10 minučių intervalais, nes kitaip negaunamas pakankamas teigiamas poveikis sveikatai.
Didžioji dalis kasdienės fizinės veiklos turi būti ilgai trunkanti ištvermę lavinanti (aerobinė) veikla. Kad didėtų raumenų jėga ir kaulų tvirtumas bei jų tankis, didelio intensyvumo fizine veikla reikia užsiimti ne rečiau kaip 2 kartus per savaitę.
Jeigu vaikai nesilaiko šių rekomendacijų ir jų fizinio aktyvumo lygis yra mažesnis, nei rekomenduojama, net ir mažiau intensyvi (ar trumpesnė) fizinė veikla suteiks daugiau naudos sveikatai ir gerai savijautai negu fizinis pasyvumas ir ilgas sėdėjimas.





Parengta pagal: http://www.smlpc.lt/lt/atmintines_lankstukai_plakatai/

Parengė: visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje, Enrika Vaznienė

Šrifto dydžio keitimas
Kontrastas