ŠIAURIETIŠKOJO ĖJIMO NAUDA SVEIKATAI

By 2020-03-0927 sausio, 2021Aktualijos, Fizinis aktyvumas

Šiaurietiškasis ėjimas – vaikščiojimas, atsispiriant lazdomis – populiarus visame pasaulyje, kaip aktyvaus laisvalaikio leidimo, kūno ir sielos sveikatinimo būdas. Tai yra prieinama ir naudinga visiems, nepriklausomai nuo lyties, amžiaus, sveikatos būklės ar fizinio pasirengimo. Tai ne tik raumenis sutvirtinantis ir sąnarius mankštinantis užsiėmimas, bet ir širdies darbą gerinanti mankšta.
 Visi naujausi psichologiniai ir fiziologiniai tyrimai patvirtina, kad mūsų kūnas ir siela yra visuma bei veikia vienas kitą. Jei esame prastos fizinės formos, mus dažniau aplanko liūdnos, pesimistinės mintys, mažėja produktyvumas darbe, atsiranda įtampa asmeniniuose santykiuose. Jei mūsų kūnas yra sveikas, smegenys gauna pakankamai deguonies, esame kūrybiški ir energingi, kasdienius darbus atliekame greitai ir su malonumu.

POVEIKIS SVEIKATAI

  • Maždaug po 30 minučių aktyvios aerobinės veiklos organizmas išskiria vadinamuosius laimės hormonus – serotoniną ir endorfiną. Šios medžiagos veikia atpalaiduojančiai, o išsiskyręs dopaminas žadina fantaziją ir kūrybiškumą.
  • Tyrimų duomenimis, šiaurietiškasis ėjimas padeda sudeginti iki 70 proc. daugiau kalorijų bei sunaudoti daugiau deguonies negu paprastas ėjimas be lazdų tokiu pat greičiu.
  • Einant šiaurietiškuoju žingsniu, dirba per 90 proc. kūno raumenų, išnaudojamos ne tik kojos, bet ir rankos bei viršutinė kūno dalis. Ėjimas su lazdomis, skirtingai nei bėgimas, nuima dalį krūvio, tenkančio kojų sąnariams ir nugarai, o teisingai atliekami judesiai atpalaiduoja kaklo ir pečių raumenis.
  • Šiaurietiškasis ėjimas ne tik padeda įveikti nugaros skausmus, kovoti su antsvorio problemomis, turi teigiamą poveikį širdies darbui, bet ir gerina nervų bei imuninę sistemą. Padeda kraujotakos ir kvėpavimo sistemai, gerina plaučių savybę pasisavinti deguonį, stiprina širdies raumenį, mažina kraujospūdį, širdies infarkto ir krešulių susidarymo galimybę bei mažina „blogojo“ cholesterolio kiekį kraujyje.
  • Šiaurietiškasis ėjimas stiprina raumenis, sąnarius ir raiščius daro elastingesnius, stiprina kaulus, mažina osteoporozės tikimybę. Jis reguliuoja žarnyno veiklą, mažina stresą, gerina miegą, susikaupimo ir pastabumo savybes.
  • Šiaurietiškasis ėjimas yra veiksmingas gydant kvėpavimo ir kraujotakos sutrikimus, stuburo, Parkinsono ir Alzheimerio ligas, osteoporozę. Jis taip pat puikiai tinka vyresnio amžiaus bei antsvorio turintiems žmonėms. Kaip bendro fizinio pasiruošimo ar reabilitacijos po traumų priemonė dažnai taikomas ir sporte.
  • Ugdoma ištvermė, ilgiau išliekama gyvybingais, darbingais.

TINKAMAI APSIRENGUS, ŠIAURIETIŠKĄJĮ ĖJIMĄ GALIMA PRAKTIKUOTI BET KOKIU ORU IR BET KURIUO METŲ LAIKU.

ŠIAURIETIŠKOJO ĖJIMO INVENTORIUS
Svarbiausia – išsirinkti tinkamas šiaurietiškojo ėjimo lazdas!
Specialios ėjimo lazdos yra tuščiavidurio į apačią smailėjančio vamzdelio formos, gaminamos iš stiklo ir anglies pluošto. Lazdos būna fiksuoto arba reguliuojamo ilgio (teleskopinės). Jos turi būti tvirtos, lengvos ir turėti tam tikros formos dirželį (pirštinėlę).
Atkreipiame dėmesį, kad šiaurietiškojo ėjimo lazdos skiriasi nuo kalnų, paprastų vaikščiojimo ar slidinėjimo lazdų. Pastebima, kad net ir dideli prekybininkai tiek parduotuvėse, tiek ir internete dažnai šito neskiria ir paprasčiausias vaikščiojimo (trekking) ar kopimo į kalnus lazdas įvardina šiaurietiškojo ėjimo lazdomis.
Tinkamą lazdų ilgį galima apskaičiuoti pagal formulę: lazdos ilgis ꞊ ūgis x 0,66.

KIEK JUDĖTI?

  • Suaugusiems – bent 40 minučių aerobikos pratimų kas antrą dieną.
  • Vaikai ir paaugliai vidutinio intensyvumo fizinėje veikloje turi dalyvauti ne mažiau 60 minučių kasdien ir 2-3 k./sav. skirti jėgos, lankstumo, vikrumo pratimams.

Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) rekomenduoja kasdien nueiti ne mažiau kaip 10 tūkstančių žingsnių (apie 6-7 km), įskaitant ir dienos eigoje padarytų žingsnių skaičių.

TEISINGOS ĖJIMO TECHNIKOS REKOMENDUOJAME IŠMOKTI SPECIALIUOSE MOKYMUOSE.

Šiaulių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras, siekdamas skatinti Šiaulių rajono gyventojų fizinį aktyvumą bei gerinti bendruomenės sveikatą, kviečia sekti nemokamų sveikatą stiprinančių renginių kalendorių ir dalyvauti organizuojamose šiaurietiškojo ėjimo užsiėmimus/mokymuose. Mokymų metu bus suteikta informacija apie šiaurietiškojo ėjimo teigiamą poveikį sveikatai, tinkamą šiaurietiškojo ėjimo inventoriaus pasirinkimą bei bus mokoma šiaurietiškojo ėjimo bazinių žingsnių.

KVIEČIAME BŪTI AKTYVIAIS IR DAUGIAU LAIKO PRALEISTI GAMTOJE SU JUMS MIELAIS ŽMONĖMIS!

Šiaulių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti visuomenės sveikatos stiprinimą, Skaistė Drupė

Šrifto dydžio keitimas
Kontrastas