DISKUSIJOS ,,EMOCIJŲ ĮVAIROVĖ“ ŠIAULIŲ R. DUBYSOS AUKŠTUPIO MOKYKLOS AUKŠTELKĖS IR BUBIŲ SKYRIUOSE

Gyvenimo kokybė tiesiogiai priklauso nuo mūsų psichikos sveikatos. Tai – gera savijauta, emocinis ir dvasinis atsparumas, leidžiantis džiaugtis gyvenimu, išgyventi sunkumus, gebėjimas pačiam daryti sprendimus ir už juos atsakyti. Siekiant geresnės psichikos sveikatos svarbiausia yra stiprinti psichinį atsparumą. Tad pravartu prisiminti, kad tokie paprasti dalykai kaip gera mityba, fizinis aktyvumas, tinkamas dienos režimas, bendravimas su tais, kuriuos mylite, poilsis, mėgstama veikla, rūpinimasis savimi, meditacija, joga, specialus kvėpavimas, meno, garso terapijos ir kt. – tai yra būdai, padedantys stiprinti psichinę sveikatą.

Gyvenimo kokybę lemia asmens fizinė, dvasinė būklė, nepriklausomybės lygis ir socialinis ryšys su aplinka. Jei to nėra, tuomet pradeda kamuoti liūdesys, prislėgta nuotaika, nebedomina įprastinė veikla, sutrinka miego režimas, nuolat jaučiamas nuovargis, įtampa, padidėja irzlumas, atsiranda nerimas, sunku susikaupti, o kai kurie žmonės tampa priklausomi nuo žalingų įpročių. Mąstymas pasidaro impulsyvus, ekstremalus ir radikalus, o jausmai ir veiksmai – riboti bei suvaržyti.

Rekomendacijos, kaip gerinti savo psichikos sveikatą:

  • ĮKVĖPK – šviežias oras būtinas smegenims ir kiekvienai kūno ląstelei.
  • JUDĖK – sportas išjudina ir kūną ir nuotaiką.
  • PAILSĖK – 8-9 valandos miego daro stebuklus.
  • VEIK – prisimink savo pomėgius ir skirk jiems laiko.
  • PRISIMINK DRAUGUS – bendravimas nugali vienišumą.
  • KALBĖKIS – problemos atrodo ne tokios didelės, kai pasikalbi su kitu.
  • IŠLIK BLAIVUS – gera savijauta ir sveikata – ne pakeliui su alkoholiu.
  • MAITINKIS SVEIKIAU – net ir maistas gali padėti jaustis geriau.

Spalio mėnesį, kuris Pasaulinės sveikatos organizacijos (PSO) minimas, kaip emocinės sveikatos mėnuo, visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje kartu su Aukštelkės ir Bubių skyrių ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių ugdytiniais užsiėmimų metu diskutavo apie emocijų įvairovę. Vaikai turėjo galimybę atpažinti žmogaus emocijas pagal garsus, kuriuos skleidė ugdomoji priemonė ,,Emocijų lėlė“, keisti veido išraiškas ir jas atpažinti. Šviesos stalų pagalba stebėjo emocijų paveikslėlius, atpažino liūdesį, džiaugsmą, pyktį, nerimą, žiūrėdami į veidrodėlius įvardijo ir savo nuotaiką.

Parengta pagal: smlpc.lt; hi.lt

Visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje, Viktorija Tuzinienė